شرح وظایف دفتر حسابداري و وصول مالياتي

[list icon=”momizat-icon-checkmark” ]بررسي، تدوين و استاندارد سازي فرآيندهاي حسابداري (دريافت و پرداخت وجوه) از مرحله صدور قبض بانک تا مرحله واريز به خزانه داري کل؛,تهيه دستور العمل هاي تنظيم حسابهاي مالياتي و فرمهاي مورد نياز با رعايت اصول حسابداري و ابلاغ آن به واحدهاي متناظر در ادارات کل امور مالياتي استانها؛,تهيه انواع گزارشات و آمارهاي مورد نياز در مورد درآمدهاي مالياتي؛,نظارت بر وصول بموقع بدهي هاي معوقه و مبالغ استردادي و نگهداري حسابهاي مربوطه طبق اصول علمي به منظور برنامه ريزي هاي کوتاه مدت و بلند مدت مراجع مالياتي؛,تهيه و تدوين فرايندهاي وصول و اجراي ماليات و ابلاغ آن به ادارات کل امور مالياتي استانها؛,هماهنگي با سازمانهاي ذيربط از جمله گمرک، خزانه داري کل، بانکهاي عامل و غيره که در امر وصول درآمدهاي مالياتي مشارکت دارند.,نظارت بر واحدهاي وصول و اجراي ماليات در کليه ادارات کل امور مالياتي به منظور رفع مسائل و مشکلات آنها و اعمال پيشنهادها در اصلاح فرآيندها و مقررات اجرايي؛.,نظارت بر رعايت مقررات در خصوص تقسيط بدهي مالياتي و بخشودگي جرائم مالياتي؛,نظارت بر چگونگي ارزيابي و فروش اموال توقيفي واحدهاي وصول و اجراي ادارات کل امور مالياتي با رعايت آئين نامه اجرايي موضوع ماده 218 ق.م.م؛[/list]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *