Video Box Background

آقای مالیات با همکاری موسسه داوری پاد، اقدام به تأسیس اولین و تنها مجموعه داوری تخصصی در زمینه حقوق مالیاتی در ایران نموده است. در اتاق داوری آقای مالیات، تخصص حقوقی در کنار تخصص مالیاتی داوران، این امکان را فراهم نموده است تا حل اختلاف در پرونده های مالیاتی به درستی انجام پذیرد.

مزایای اتاق داوی

مزایای استفاده از اتاق داوری

  1. 1سرعت در رسیدگی در عین رعایت دقت و امانت
  2. 2دانش و تجربه داوران در زمینه حقوق مالیاتی و حقوق داوری
  3. 3قطعی بودن آرای داوری صادره و تعیین نتیجه پرونده با یک مرحله رسیدگی
  4. 4حل و فصل اختلافات افراد در آرامش و به دور از تنش های موجود در دادگاه ها
  5. 5ضمانت اجرای قوی آرای داوری صادره و امکان اجرای آن توسط محاکم در دادگستری

معرفی داوران

Home Artwork

چرا اتاق داوری آقای مالیات

اتاق داوری آقای مالیات، تنها مجموعه داوری تخصصی در زمینه حقوق مالیاتی در ایران می باشد، در اتاق داوری آقای مالیات، تخصص حقوقی در کنار تخصص مالیاتی داوران، این امکان را فراهم نموده است تا حل اختلاف در پرونده های مالیاتی به معنای واقعی کلمه و به درستی رخ دهد، داوری در پرونده های مالیاتی به دلیل ماهیت تخصصی آن نیازمند دانش بین رشته ای است که داوران در اتاق داوری آقای مالیات از آن بهره مند می باشند، سرعت در رسیدگی و رعایت اصل تخصص مهم ترین دلیل مراجعه به اتاق داوری آقای مالیات است.

Iran

الزامات امر داوری مالیاتی

برای داوری مالیاتی، لازم است که داوران، دارای تخصص و علم مالیاتی در کنار تخصص و علم حقوقی باشند، این مهم سبب می گردد تا تصمیم گیری و تعیین تکلیف دقیق و درست و مبتنی بر مبانی مالیاتی و حقوقی در پرونده های مالیاتی صورت پذیرد. داوران در صورتی قادر به تشخیص ماهیت اختلافات مالیاتی می باشند که اولا واجد شرایط عمومی هر داوری در پروسه داوری حقوقی باشند و ثانیا تسلط کامل نسبت به مبانی و اصول حقوق مالیاتی داشته باشند در این صورت می توان به نتیجه مطلوب پروسه داوری که همانا حل اختلاف میان طرفین بطور کامل و بدون ابهام می باشد امیدوار بود.

  • 1

    سرعت در رسیدگی

  • 2

    کاهش هزینه ها

  • 3

    امنیت اطلاعات

صرف نظر از هزینه های نامحسوس همچون زمان نسبتا طولانی که پرونده ها جهت رسیدگی در دادگاه ها صرف می نمایند، هزینه های متعددی در جریان رسیدگی در دادگاه ها به طرفین پرونده تحمیل می گردد، از جمله هزینه های مربوط به خدمات قضایی، هزینه دادرسی، هزینه کارشناسی و سایر هزینه های مترتب دیگر، ضمن اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی، هر روز تاخیر در تعیین تکلیف پرونده ها، موجب افت ارزش پول نسبت به قبل می شود و این نیز موجب دیگری از افزایش هزینه هاست، در اتاق داوری آقای مالیات، تعیین تکلیف پرونده ها با سرعت به سرانجام می رسد و این گونه هزینه ها، وقت و استهلاک و انرژی به مراتب کم تری به طرفین تحمیل می گردد.

از کجا شروع کنم؟

Thumbnail

1. تنظیم قرارداد تعیین داور قرارداد

تعیین داور در هر قرار دادی وابسته به شرایط مقرر طرفین پرونده متفاوت است اتاق داوری آقای مالیات در کنار شما خواهد بود تا تعیین داور در قرارداد شما با توجه به شرایط قرارداد در بهترین حالت خود رخ دهد. کافی است از طریق راه های ارتباطی با مشاورین اتاق داوری آقای مالیات در ارتباط باشید تا بهترین نتیجه در تنظیم قرارداد شما حاصل شود.

Thumbnail

2. مراجعه به اتاق داوری آقای مالیات

با توجه به شرایط تنظیمی در قرارداد مراجعه به اتاق داوری آقای مالیات در شرایط مختلفی امکان پذیر می باشد.

  • مراجعه جهت تفسیر قرارداد
  • مراجعه جهت تعیین میزان تعهدات طرفین قبل از بروز اختلافات
  • مراجعه جهت تایید مراحل انجام کار پس از بروز اختلاف
  • مراجعه جهت حل اختلاف و داوری
Thumbnail

3. جریان حل اختلاف و داوری

در این مرحله داوران در اتاق داوری آقای مالیات ضمن دعوت از طرفین اختلاف به صورت حضوری پس از واریز هزینه های مربوط اقدام به تشکیل جلسه داوری و استماع اظهارات طرفین و انجام برآوردهای فنی حقوقی مالی می نمایند و پس از اتمام روند داوری اقدام به صدور رای و ابلاغ آن به طرفین می نمایند.

Thumbnail

4. اجرای رای داوری از طریق اجرای احکام دادگستری

پس از طی مراحل داوری، طرفی که رای به نفع وی صادر شده باشد امکان اجرای آن از طریق اجرای احکام دادگستری و انجام اموری همچون توقیف حساب های بانکی، توقیف وسایل نقلیه، توقیف اموال غیر منقول توقیف سهام و سایر اموال به مستثنیات از دین متعلق به طرف دیگر را خواهد داشت.

گواهینامه ایزو

اخذ استاندارد بین المللی ایزو 27001

اطلاعات شما کاملاً ایمن است...


مؤسسه "آوای رسای علم و دانش" با برند تجاری "آقای مالیات" موفق به اخذ استاندارد بین المللی Iso 27001 از مؤسسه معتبر QNB سوئد گردید تا گامی دیگر در جهت ارائه خدمات حرفه ای مالیاتی بردارد. اخذ این استاندارد، مستلزم ایجاد ساختاری حرفه ای و متناسب با معیارهای اروپایی بوده که پس از مدت ها تلاش یک تیم فوق حرفه ای محقق یافت. ایزو 27001 تنها استاندارد بین المللی در دنیا می باشد که نشان دهنده امنیت اطلاعات مخاطبین وب سایت ها بوده و دغدغه ای از افشاء این اطلاعات به بیرون وجود نخواهد داشت. برای استعلام آنلاین این استاندارد در سایت مؤسسه QNB، کد QNB120953 را در لینک زیر، مرقوم نمایید:
http://qnbcert.com/Registration

سوالات متداول

در حوزه امور مالیاتی و اختلافات مربوط به آن داوری چه جایگاهی دارد؟

با توجه به توسعه روزافزون اختلافات مابین مودیان مالیاتی و سازمان امورمالیاتی و همچنین مابین مودیان با یکدیگر در تشخیص مسئول و کیفیات پرداخت مالیات متعلقه، داوری مالیاتی در دو بخش به یاری اشخاص درگیر در این حوزه ها می آید: الف) زمانی که شرکتها و اشخاص حقیقی برای تعیین تکلیف امور مالی و مالیاتی در قراردادهای خود، داوری را به عنوان روش حل و فصل اختلاف را تعیین می نمایند.
ب) زمانی که وکیل مالیاتی یا مودی در خصوص مفاد اجرای قرارداد وکالت دچار اختلافاتی می شوند.
در هر دوی تقسیم بندی هایی که به آن اشاره گردید، داور یا داوران می توانند با بررسی فنی و حقوقی اختلافات، زمینه تفسیر، اجرا یا حل و فصل منطقی اختلاف را در محیطی حرفه ای فراهم آورند.

چه اشخاصی را می توان به عنوان داور در راستای حل اختلافات مالیاتی تعیین نمود؟ و آیا داور مالیاتی تفاوت بسیاری با سایر داوران دارد؟

با اینکه اصولا از لحاظ قانونی محدودیت خاصی غیر از دارا بودن سن قانونی و عدم محرومیت از داوری برای انتخاب شدن به عنوان داور وجود ندارد، لکن باید توجه داشته باشیم که، داور یا داورانی که عهده دار حل اختلافات در این مقوله می گردند، می بایست دارای توانایی در شناخت ابزارهای مالی و مالیاتی و همچنین دانش در خصوص تشریفات رسیدگی صحیح حقوقی و صدور رای باشند. لذا توصیه می گردد از داوران متخصص و آموزش دیده در این خصوص استفاده نمایید.

مزیت های اقتصادی مراجعه به داوری در اختلاف مابین اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به یکدیگر و وکلای مالیاتی و مودیان شامل چه مواردی می باشد؟

در زمان بروز هر نوع اختلافی می بایست هزینه هایی از جمله: هزینه های دادرسی، تهیه و مستندسازی ادله و رفت و آمد به مرجع رسیدگی کننده قضایی را لحاظ نمود. از سویی مدت زمان رسیدگی در بسیاری از پرونده های قضایی ماه های طولانی یا حتی سالها زمان می برد. به تمامی موارد پیش گفته می بایست تخصصی نبودن شعب دادگستری رسیدگی کننده به اختلافات را نیز اضافه نمود. این در حالیست که رفع اختلاف از طریق داوری علاوه بر سرعت در رسیدگی دارای هزینه های زمانی و مالی بسیار کمتر و نتایج رسیدگی شفاف تر می باشد.

شروع فرایند داوری تا خاتمه آن به بیانی ساده شامل چه مواردی می باشد؟

گام اول ایجاد صلاحیت و تعیین داور: طرفین در ضمن قرارداد یا تفاهمی که قصد انعقاد آن را دارند و یا در قراردادی مستقل، سازمان، هیات یا شخص معینی را به عنوان داور قرارداد با اختیارات و شرایط اختصاصی جهت رسیدگی تعیین می نمایند. لازم به ذکر است در خصوص ذکر شرط داوری یا قراردادهای وکلا و مودیان مجموعه آقای مالیات و گروه وکلای پرورش اندیشه دادجو (پاد) بانک قراردادی جامعی را در اختیار عزیزان و مراجعین در مرحله مشاوره مقدماتی قرار می دهد. و امکان اعزام وکلای متخصص یا برگزاری جلسات مشترک را نیز در زمره خدمات خود جای داده است. گام دوم ارائه درخواست قبولی داور از جانب هر یک از طرفین: در صورتی که در تعبیر، تفسیر، اجرای تعهدات یا فسخ و خاتمه قرارداد اختلافی اتفاق بیفتد که در حوزه صلاحیت داور باشد، موضوع در ابتدا به داور ارجاع و داور قرارداد با قبولی داوری شروع به رسیدگی می نماید. گام سوم شرکت در فرایند داوری: در مسیر حل و فصل اختلافات داور می بایست دلایل و مستندات طرفین و خواسته آنها را به دقت بررسی و در صورت لزوم با تشکیل جلسات در مدت زمان قانونی با قراردادی اقدام به صدور رای یا نظریه تفسیری بنماید. و طرفین نیز می بایست در این مسیر حضور فعال در چارچوب مقررات داوری و سایر قوانین جهت احقاق حقوق خود داشته باشند. گام چهارم اجرای رای: اگر رای داور دارای مفاد لازم الاجرایی باشد پس از خاتمه فرایند داوری و صدور رای شخص ذی نفع می تواند اجرای رای را با سرعت و کمترین هزینه مستقیما از دادگاه صالح تقاضا نماید.

آیا داوری صرفا شامل حل اختلاف و وقوع مرافعه مابین طرفین می باشد؟

داوری دارای دامنه قابل توسعه ای می باشد مواردی از جمله، تفسیر در خصوص مفاهیم قراردادی، ارائه راهکار در خصوص اجرای مفاد قرارداد مبتنی بر تفاهم طرفین، درخواست برگزاری جلسات مشترک در راستای تفاهم مابین طرفین از جمله مواردی است که طرفین می توانند در صلاحیت داور لحاظ نمایند. لذا داور غیر از نقش حل و فصل قاطع اختلاف می تواند دارای نقش نظارتی یا مشورتی نیز باشد.

چگونه می توانیم آگاهی خود را نسبت به داوری به عنوان شیوه حل و فصل اختلاف بالاتر برده و نسبت به این حوزه دید شفاف تری داشته باشیم؟

مشاورین و کارشناسان این مجموعه با افتخار در مسیر توسعه علمی جامعه مالی، حسابداری و مالیاتی کشور آماده پاسخگویی به سوالات ارسالی از طریق وبسایت یا پست الکترونیکی و یا تماس در ساعات اختصای مشاوره آموزشی می باشند. از سویی در مطالب مندرج در سایت بیشتر ابهامات و سوالات بررسی و در قالب مساله یا مقاله به آنها پاسخ داده شده است.

چه خدماتی در حوزه داوری مالیاتی توسط اتاق داوری آقای مالیات و گروه حقوقی پرورش اندیشه دادجو (پاد) قابل ارائه می باشد؟

  • مشاوره در انعقاد قراردادهای مالی و مالیاتی
  • تنظیم پیش نویس قراردادهای همسان و غیرهمسان و مداخله در فرایند جلسات پیش قراردادی
  • پیش بینی و کمی سازی ادعاهای احتمالی و مشاوره حقوقی-مالی در مسیر اجرای صحیح تعهدات قراردادی
  • حل و فصل اختلافات به عنوان داور تخصصی در امور مالیاتی

روش مشاوره با کارشناسان داوری مجموعه به چه صورت می باشد؟

  • ارسال پیامک به شماره 3000892300 و یا پست الکترونیکی به آدرس info@mrtax.ir
  • تماس با مجموعه از طریق شماره تماس: 02166498739 و اخذ زمان مشاوه اختصاصی
کسب اطلاعات بیشتر: 02166498739

دریافت هدیه ویژه

برای دریافت هدیه ویژه فرم زیر را پر کنید: