سامانه خلاصه پرونده مالیاتی مودیان

خلاصه پرونده مالیاتی

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، طرح جامع مالیاتی به‌عنوان طرح تحول همه‌جانبه نظام مالیاتی کشور که باهدف عدالت محوری و مودی مداری در حال اجرایی شدن است تاکنون دستاوردهای بسیاری داشته که ایجاد بانک اطلاعات مودیان و توسعه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور ازجمله آن‌ها است. ارائه خدمات مطلوب مالیاتی به نحوی که مودیان محترم بدون ترک منزل یا محل کسب‌وکار خود و در کمترین زمان ممکن بتوانند تکالیف قانونی خود را از طریق پورتال اینترنتی و یا بااستفاده از خدمات پیشخوان‌های دولت و بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی به انجام برسانند، همواره جزو اهداف نظام مالیاتی بود که هم‌اکنون بخش‌های عمده‌ای از آن محقق شده است و مودیان محترم در رابطه با ثبت‌نام و تشکیل پرونده، ارائه اظهارنامه در منابع مالیاتی مختلف، پرداخت مالیات، ارائه صورت معاملات فصلی، ارائه فهرست‌های مالیات حقوق و … از این خدمت برخوردار هستند.
آگاهی از خدمات الکترونیکی مالیاتی و همچنین نحوه صحیح استفاده از آن‌ها سبب تسریع و تسهیل امور مالیاتی مودیان می‌شود. به همین منظور از این پس در مجموعه دانستنی‌های مالیاتی، راهنمای استفاده از کلیه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور و نکاتی که مودیان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند، در اختیار مودیان محترم مالیاتی قرار خواهد گرفت.
در این قسمت از مجموعه دانستنی های مالیاتی در خصوص «نحوه استفاده از سامانه خلاصه پرونده مالیاتی مودیان» توضیح خواهیم داد. این سامانه به منظور تکریم مودیان مالیاتی، کاهش مراجعات حضوری به واحدهای مالیاتی و هم چنین فراهم آوردن امکان مشاهده خلاصه اطلاعات پرونده های مالیاتی مودیان گرامی به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه اینترنت ایجاد شده است.
در ادامه این نوشتار درخصوص نحوه استفاده از سامانه خلاصه پرونده مالیاتی مودیان توضیح خواهیم‌داد.
درخصوص چگونگی ورود به این سامانه و نحوه پرداخت الکترونیکی مالیات توضیح خواهیم‌داد. 

منبع: http://www.intamedia.ir

اطلاعات بیشتر…… کانال تلگرام

برای دیدن مطالب بیشتر از قوانین مالیاتی به کانال تلگرام بپیوندید.

همچنین میتوانید ما را در اینستاگرام به آدرس http://instagram.com/vakil_maliat دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *