13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریان

علی مزیدآبادی علی مزیدآبادی
نظارت فنی و محتوایی

حسابداران رسمی و خبره، انجام دهندگان امور مالیاتی و متخصصان امور مالی مشابه شخصی که کسب و کار شخصی کوچک خودش را دارد، مشکلات زیادی در مسیر راه خود دارند. مهمتر از هر چیز دیگری که هنگام انجام یک کسب و کار سر و کله اش پیدا می شود، مانند:

  • پرداخت قبوض
  • استخدام کارکنان شایسته
  • همگام ماندن با قوانین جدید مالیاتی ( بخصوص امسال!!! )

نیاز است تا شما خدمات مالیاتی خود را بازاریابی کنید تا مشتریان جدیدی جذب کنید. شما زمانی کسب و کار مالیاتی خود را تبلیغ می کنید که مشتریان احتمالی به شما نیاز داشته باشند، مثلا: در فصل مالیات! بازاریابی امور مالیاتی نباید چیز پیچیده ای باشد … می تواند به سادگی فرستادن گیفت کارت یادآوری نکات مالیات بر درآمد در زمان مورد نظر و یا یک کارت پستال تبلیغاتی و البته شخصی سازی شده برای خدمات مالیاتی باشد … 13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریانهرچندـــ چگونه می توانید بازاریابی ای در فصل مالیاتی انجام دهید که باعث دیده شدن کار مالیاتی شما شود، و از شما تقاضا شود؟ آن هم با وجود برندهای بزرگ در این کسب و کار ؟ خب، حدس بزنید: بهترین راه برای تولید مشتری در فصل مالیاتی لزوما به معنای نابود کردن بودجه بازاریابی شما نیست! ما قصد داریم تا یک برنامه بازاریابی انجام امور مالیاتی را مطرح کنیم که به شما کمک کند تا سال 1400 پرمنفعت ترین سال عمر کاری شما باشد! برویم سراغ برنامه:

1. یک کارت پستال مالیاتی برای اشخاصی که با احتمال 12 برابر بیشتر از خدمات شما استفاده می کنند بفرستید.

به منظور بازاریابی انجام امور مالیاتی، مشتریان فعلی مالیاتی شما بهترین هدف هایتان هستند. آن ها پیش از این به شما رأی اعتماد مطلق داده اند، پولشان! میدانم که احتمالا لیستی طویل از مشتریان مالیاتی ای که بارها در سالیان مختلف نزد شما آمده اند دارید، که این عالی است؛ اما کمی تازگی مضر نیست! (اگر 110% مطمئن هستید که طومار این مورد را پیچیده اید و فقط میخواهید بازاریابی تان روی تولید مشتریان جدید متمرکز باشد، به شماره 2 بروید.) این آماری است که شما باید بدانید: براساس کتاب معیارسنجی بازاریابی، یک مشتری فعلی با احتمال 12 برابر بیشتر مایل به سپردن مجدد امور مالی خود بدست شماست تا یک مشتری کاملا جدید احتمالی. اگر کار مالیاتی خود را برای مشتریان سابق خود تبلیغ نکنید، به سرعت فرصت خوبی را از دست می دهید!!! این چیزی است که ما به شما پیشنهاد می کنیم: ابتدا، می بایست تا پایگاه داده ای از امور مالیاتی و حسابداری مشتریان خود، به همراه اطلاعات تماس آن ها آماده داشته باشید. اگر ندارید یا می خواهید تازه شروع کنید، بدانید که این امری حیاتی است تا لیستی از مشتریان خود درست کنید. اگر در بخش درست کردن لیست هستید، لزوما نرم افزار شیکی برای این کار نمی خواهید، می توانید از نرم افزار اکسل مطابق شکل زیر نیز استفاده کنید: 13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریان زمانیکه لیستی از تمام مشتریان سابق (و فعلی) خود داشتید، می بایست در واحد زمان جدیدی کار مالیاتی خود را به آنان تبلیغ کنید. قطعا، به این علت که آن ها قبلا از خدمات شما استفاده کرده اند، احتمالاً دوباره جلوی درب دفتر شما حضور خواهند یافت. اما اگر رقیبان شما تبلیغات خود را برای کارهای مالیاتی کرده باشند چه؟؟ نمی توانید صرفاً فرض کنید مشتریان سابق باز می گردند!!! باید به آن ها بگویید! یک راه برای این کار؛ ارسال کارت پستال های شخصی سازی شده که روشی منحصر به فرد برای جلب توجه مشتری با صداکردن اسم آن ها در کارت پستال های فصل مالیاتی تان می باشد. درواقع، این 2 آمار متناسب با بازاریابی شخصی سازی شده را چک کنید:

  • 79% متقاضیان می گویند یک پیشنهاد را قبول می کنند اگر بصورتی شخصی سازی شده باشد که ارتباطات قبلی کاری را بازتاب کند.
  • 78% متقاضیان گفتند محتوای شخصی احتمال خریدشان را افزایش می دهد. با استفاده از یک پروسه پرینت دیجیتال به نام «پرینت داده متغیر» با استفاده از نرم افزارهای مجموعه آفیس، کارت پستال های شخصی سازی شده بصورت اتوماتیک المان های کارت پستال مالیاتی را براساس جزئیات گیرنده (از لیستی که ارسال کردید) تنظیم می کنند.
  • نام آن ها
  • جنسیت
  • صنعت (برای کسب و کار)
  • یا واقعا، هرچیزی!

یک مثال برای مشاهده کارت زیر است: 13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریان علی، زمان اظهارنامه مالیاتی فرا رسیده است! ما تضمین می کنیم که شما بازپرداخت تان را بطور کامل دریافت کنید. ببینید چطور اسم کوچک فرد روی طرح کارت پستال برجسته است! عاشقش هستم! بعلاوه، شخصی سازی کارت پستال های مالیات بردرآمدتان به ازای هر کارت، فقط چند تومان بیشتر است. یک چیز دیگر برای ملاحظه: می توانید یک آهنربا پشت کارت پستال مالیاتی تان نصب کنید تا مشتریان را تشویق کند که کارت را به درب یخچالشان بچسبانند، که موجب می شود تبلیغتان برای خدمات مالیاتی در جلو و مرکز بهترین اتاق خانه قرار گیرد. 13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریان فراموش نکنید… (برچسب روی یخچال) هرکاری می کنید، با مشتریان سابق تان مانند مشتریان احتمالی آینده رفتار نکنید. ندانستن اینکه شخصی قبلا در مقابل خدمات شما پول و زمان صرف کرده، یک جور توهین تلقی می شود. از هرچیزی بگذریم، مشتریان مایلند تا احساس با ارزش بودن کنند! بنابراین، یک ایده این است، که کارت پستال های مالیات بر درآمدی بفرستید که مثلا بگوید: «50 دلار تخفیف برای انجام امور مالیاتی 1399 شما، فقط مخصوص مشتریان با ارزش! با شماره درج شده جهت رزرو وقت ملاقات امروزتان تماس بگیرید!» حالا بعدی را ملاحظه کنید.

2. برای در ذهن نگه داشتن کارتان ایمیل بزنید تا 3700% بازگشت سرمایه در بازاریابی انجام امور مالیاتی خود داشته باشید.

نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی همچون MailChimp یا ConstantContact می توانند مستقیما آدرس های ایمیل را از پایگاه داده تان استخراج کنند و نام مشتریان تان را بصورت اتوماتیک در ایمیل پر کنند. یا، اگر پایگاه داده ای از مشتریان تان ندارید، می توانید بصورت دستی ایمیل شان را وارد، و یا صفحه اکسل خود را آپلود کنید. هنگامی که پیغام بازاریابی مالیاتی خود را می نویسید، می توانید از یک قسمت برای نام گیرنده و یا اطلاعات ارزشمند دیگری استفاده کنید، و نرم افزار بطور خودکار آن را با داده درست برای هر مشتری پر می کند. پس به جای ارسال صدها ایمیل به صورت دستی و نابودی وقتتان، تنها یک مدل ایمیل درست می کنید. مثل زیر: 13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریان سلام، |نام| زمان پرکردن اظهارنامه مالیاتی تان رسیده، و ما امیدواریم تا |نام برند| رو دوباره امسال انتخاب کنید! لطفا بین 9 صبح تا 5 ب.ظ با دفترمان تماس بگیرید تا وقت تان را رزرو کنید! به زودی ملاقاتتان می کنیم، |نام رسمی| P.S. : یادتان باشد که ما بزرگترین بازپرداخت ممکن را تضمین می کنیم! |توصیفات لیست| |ایمیل| را از لیست لغو اشتراک کن: |لغو اشتراک| آدرس پستی ما: |لیست: آدرس|   مطمئن شوید که ایمیل تان از طرف نامی که مشتریان آن را می شناسند می آید. اگر مشتریان تان شما را بوسیله اسمتان می شناسند، بخش «از طرف»[1] ایمیل تان باید نام کوچک و نام خانوادگی تان را در بر داشته باشد. اگر آن ها شما را با نام تجاری خودتان می شناسند، از آن استفاده کنید. گذشته از همه اینها:

  • 68% آمریکایی ها می گویند تصمیمشان برای باز کردن یک ایمیل به اسمی که در قسمت «از طرف» هست، بستگی دارد.
  • 70% مردم می گویند آن ها همیشه ایمیل هایی که از طرف شرکت محبوب شان است باز می کنند.

به یاد داشته باشید، مشتریان تان مشغولند، پس هرگونه نوشته مالیاتی‌تان را کوتاه، و هدفدار انجام دهید! کارشناسان برای راهنمایی حسابداران رسمی، پیشنهاد ارسال یک خبرنامه حاوی مقالات مالیاتی و حسابداری در زمان های منظم را می دهند. ما از صمیم قلب با این کار موافقیم! این کار حرفه شما را به عنوان پیشرو فکری معتمد در امور مالیاتی و حسابداری نزد مشتریان فعلی و محتمل آینده بنا می کند. نکته: 3 ایمیل در طول چند هفته برایشان بفرستید تا اطمینان حاصل کنید که نظرشان را جلب کرده اید (البته بدون اینکه صندوق دریافت ایمیل شان را پر از تبلیغات فصل مالیاتی بکنید)!

3. با مشتریان سابقتان در جایی که 79% آن ها هر روز هستند صحبت کنید.

دارم راجع به شبکه های اجتماعی صحبت می کنم! چه عاشقش باشید و چه از آن متنفر، این شبکه ها قطعا اینجا ماندگار هستند … فقط یک نگاهی به آمارهای سایت فیس بوک در زیر بیندازید:

  • 79% جمعیت ایالات متحده از فیس بوک استفاده می کنند.
  • 68% آمریکایی های بالغ به تنهایی، در فیس بوک هستند.
  • کاربران زمان متوسط 50 دقیقه در روز را در فیس بوک صرف می کنند.
  • 70% کاربران هر روز وارد فیس بوک می شوند.

اگر هنوز صفحه کاری در شبکه های اجتماعی مختلف نظیر فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و … ندارید، همین حالا دست به کار شوید. به یاد داشته باشید: طبق شرکت جهانی خدمات مشاوره مدیریتی Bain & Company، بدست آوردن یک مشتری جدید 6-7 برابر بیشتر از نگه داشتن مشتری قبلی خرج دارد. پس مشتریان سابق خود را روی هر کانال احتمالی ای که می توانید نگه دارید.

4. آمار مشتریان ارجح خود را آنالیز کنید تا از به هدر دادن پول در بازاریابی مالیاتی خود جلوگیری کنید.

هدف بازارتان کیست؟ ساده است: افرادی که با بیشترین احتمال (و شایستگی) از خدمات شما استفاده می کنند! اما چگونه آن ها را مشخص می کنید؟ به درآمدهای سال قبل رجوع کنید! همچنان که در فایل هایتان جستجو می کنید، به اشتراکات میان پرسودترین مشتریان تان توجه کنید… چیزهایی که باید به آن ها توجه شود:

  • مشتریان تان بیشتر حقیقی هستند یا حقوقی؟
  • بیشتر افراد متأهل با پرونده های مالیاتی در ارتباط هستند یا مجرد؟
  • چند سالشان است؟
  • محدوده درآمدشان چقدر است؟
  • چه استنباط هایی در آن ها مشترک است؟
  • آیا مالک خانه هستند؟
  • کجا زندگی می کنند؟
  • آیا مالک کسب و کار هستند یا دارایی های اجاره ای؟

آیا پرسودترین مشتریان تان جوان، فعال، متأهل دارای خانه با فرزندان و درآمد خانوادگی 2.5 میلیارد تومان یا بیشتر بودند؟ پس آن ها کسانی هستند که شما برای تبلیغات مالیاتی تان هدف قرار می دهید! در این بخش از نگاه یک کارشناس بازاریابی نیاز به شناخت کافی از پرسونای مشتری داریم. 13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریان اما همچنان سوال باقی می ماند: چگونه آدم های بیشتری مثل آن ها برای هدف قراردادن تبلیغات تان پیدا کنید؟ یک راه این است که:

5. با این شمارش آنلاین 60 ثانیه ای دقیق ترین شمارشی از بهترین مشتریان تان مطابق نظرتان داشته باشید.

هیچ پولی با تبلیغات برای افرادی که صلاحیت استفاده از خدمات شما را ندارند خرج نکنید. باید اطمینان حاصل کنید که بهترین بازگشت سرمایه را هنگام تبلیغات کار مالیاتی تان خواهید داشت. روش چگونگی انجام آن: یک بانک اطلاعاتی (دیتای شرکت های فعال در سطح کشور) از مشتریان ایده آل تان بخرید. می توانید لیست خود را با هر فاکتوری (براساس اینکه چه کسانی واقعا مشتری ایده آل شما هستند!) محدود کنید:

  • درآمد
  • دارایی های شخصی قابل سرمایه گذاری
  • مالکان خانه
  • ارزش خانه
  • کد پستی
  • وضعیت تأهل
  •  جنسیت
  • حتی علایق و چیزهایی که اخیرا خریداری کرده اند!

ما به مشتریان آینده خود اجازه شمرده شدن در یک لیست روی وبسایت مان بصورت مجانی می دهیم تا دست آخر ببینیم چند نفر در زمینه شان مناسب آمارهای شما هستند. 13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریان ابزار لیست شمار آنلاین ما بسیار ساده است، بعلاوه، می توانید بیش از 1000 نسخه ثبت شده به رایگان دریافت کنید! استفاده از اطلاعات درج شده در کتاب اول و سایر مراجع رسمی اطلاعات شرکت ها در کشور برای پست کردن کارت پستال کار مالیاتی تان موثر خواهد بود. هرچند، این نکته مهم است که: اگر تصمیم به خرید دیتای شرکت ها از سایر مراجع غیر رایگان دارید، سوالات زیر را از شرکت لیست کننده تان بپرسید:

  • داده تان چند وقت یکبار بروزرسانی می شود؟ (اگر زیر یک ماه است، پیش بروید).
  • چه میزان قابل تحویل بودن را تضمین می کنید؟ (پاسخ باید 90% یا بیش از این باشد)
  • آیا برای هزینه های پست یا تهیه هرچیزی بیش از میزان قابل تحویل بودن، مبلغ را به شما باز می گردانند؟

شما همیشه تعدادی نامه غیرقابل تحویل خواهید داشت (تکه هایی که قابل تحویل نبودند)، که این عادی است، مردم همیشه در حال جابجایی هستند! اما اگر از یک شرکت اسم و رسم دار استفاده کنید، نباید بیش از 10% (حداکثر) تکه ها برگردانده شوند.

6. پیشروی های باکیفیتی با تاکتیک بازاریابی فصول مالیاتی دریافت کنید که 81% مردم خواهند دید.

داریم درمورد کارت پستال های مالیات بر درآمد صحبت می کنیم. چراکه حتی در عصر دیجیتال مان، اکثر مردم (81%) هنوز به صندوق پست شان توجه می کنند! هرچند، ارسال یک کارت پستال کار مالیاتی کافی نیست. خیر… چراکه حقیقتا، خود شما چند بار سرویسی را خریداری کرده اید که تنها یکبار تبلیغ آن را شنیده باشید؟ شما به یک پویش بازاریابی انجام امور مالیاتی ثابت، مکرر، و چندوجهی احتیاج دارید. طبق اعلام انجمن بازاریابی مستقیم، پست مستقیم درهنگام هدف قراردادن مشتریان جدید، 50 برابر نرخ پاسخ بیشتری می گیرد و 10 برابر نرخ پاسخ تبلیغات پرداخت بر اساس کلیک)! 13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریان شما مستحقش هستید. ما کمکتان می کنیم تا نگهش دارید رایگان مرور آخرین بازپرداخت مالیاتی شما آماده سازی مالیاتی| حسابداری | خدمات دستمزد | حقیقی / حقوقی 39% مصرف کنندگان به دلیل تبلیغات مستقیم پستی یک بیزنس جدید را امتحان می کنند. تیم بازاریابان متخصص ما پیشنهاد می دهند تا شما این 10 المان ضروری کارت پستال در طراحی تبلیغات مالیاتی تان را در نظر بگیرید.

  1. یک عنوان واضح و درشت: وضوح را قربانی زیرکی نکنید. به گیرنده تان بدون طفره خدمتی را که ارائه می دهید بگویید. عنوان می تواند به عنوان یک راهنمای خوب حداقل 15% صفحه جلوی کارت پستال را بگیرد.
  2. طرح گرافیکی ای که با محتوای پیام همپوشانی داشته باشد: تصویر اصلی باید به سادگی قابل فهم باشد و به رساندن محتوای پیام کمک کند (می بایست پول یا چیزی وابسته به آن باشد، مثل یک قلک پول!)
  3. نکات مهم را رنگی کنید: عنوان و متون مهم دیگر را با رنگی بنویسید که به خوبی آن ها را از سایر متون کارت پستال متمایز می کند. از خود بپرسید با دیدن کارت، اول چه چیزی می بینید؛ که باید عنوان باشد!
  4. عناوین فرعی که به متن اضافه می شوند: این به گیرندگان «نقطه ورودی» در پشت کارت تان می دهد، به آن ها میگوید تا از کجا شروع به خواندن کنند. اگر فقط خرواری متن در پشت کارت بنویسید، هیچ کس زحمت خواندن آن ها را به خود نخواهد داد!
  5. مزایا، نه ویژگی ها: این یکی چیزی است که مشتریان مان با آنها بیشتر سروکار دارند. تنها به مشتریان نگویید که چقدر خوبید، به آن ها بگویید که چه کاری می توانید برایشان انجام دهید. برای بیشترشان این به معنای صرفه جویی بیشتر در هزینه ها و یا بازگرداندن پول بیشتری به آن هاست.
  6. یک پیشنهاد ارزشمند: مشتریان تان وقتی پای محول کردن کار مالیاتی شان درمیان است، صدها گزینه برای انتخاب دارند. دلیل منطقی ای به آن ها بدهید تا سراغ شما بیایند. مطمئن شوید که یک تاریخ انقضاء درنظر میگیرید تا آن ها را تشویق کنید که زود تر کار خود را به شما بسپارند تا دیرتر!
  7. اسم و لوگوی کسب و کار ما: این خیلی مهم است، ولی می تواند کوچک باشد. نگذارید روی متن پیامتان سایه بیندازد.
  8. فراخوانی برای عمل: بسیاری از صاحبان کسب و کار، میپندارند که مردم با دیدن تبلیغ بازاریابی تان، می دانند که چکار باید بکنند؛ اما آن ها نمی دانند! با فراخوانی برای عمل، مثل «برای رزرو وقت امروز تماس بگیرید»، به آن ها دقیقا بگویید که گام بعدی برای برداشتن چیست!
  9. اطلاعات دسترسی به شما: برای مشتریان تان دسترسی به خود را ساده کنید. ما پیشنهاد می کنیم که این اطلاعات را در پشت و جلوی کارت خود قرار دهید.
  10. آدرس برگشتی شما: نه تنها برای کارت پستال های نرسیده به مقصد، بلکه برای مشروعیت بخشیدن به کسب و کارتان به این کار نیاز دارید. مردم دوست دارند تا بدانند با یک کسب و کار حقیقی با مکانی مشخص وارد معامله می شوند.

13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریان مقدار بیشتری از پول تان را نگه دارید. 30% تخفیف برای کار آماده سازی مالیاتی بعدی تان برای دریافت 30% تخفیف، امروز با شماره 1-800-628-1804 تماس بگیرید

7. نتایج خود را با 2 پویش به حداکثر برسانید: پرونده سازان زودهنگام و پرونده سازان دیرهنگام

هنگامیکه به بهترین راه تبلیغ کردن کار مالیاتی فکر می کنم، میخواهم این را مد نظر قرار دهم: نتایج ما، از پویش های موفق مشتریان قبلی، پیشنهاد میدهد که جدا کردن بازاریابی مالیاتی تان به 2 دسته ROI بهتری (بازگشت سرمایه بهتری) را رقم میزند: یکی برای کسانیکه سریعا پرونده خود را تشکیل می دهند و دیگری برای کسانی که آن را دیر تشکیل می دهند. باید به هر گروه با پیغامی متناسب برسید. 13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریان با استفاده از گزینه های لیست شده در بالا به راحتی می توانید 2 لیست پستی درست کنید:

  1. پرونده سازان زودهنگام، که بطور کلی در دسته کم درآمدان هستند و مشتاق دریافت هر چه سریع تر بازپرداخت شان هستند.
  2. پرونده سازانی که دیر اقدام می کنند، که بطور کلی درآمدهای بالاتری دارند و ممکن است بدهکار نیز باشند.

باید پیشنهادی ارزشمند و خاص را درنظر بگیرید که تعویض شرکت انجام دهنده کارهای مالیاتی آنها، و یا انجامشان توسط افراد حرفه ای برای اولین بار، برای مشتریان بصرفد. برای پرونده سازان زودهنگام، مشتریان موفق ما استفاده از مقادیر ریالی را مؤثر یافتند، مثل:

  • 1 میلیون تومان آماده سازی پرونده مالیاتی
  • 500 هزار تومان تخفیف آماده سازی پرونده مالیاتی

و برای پرونده سازان دیرهنگام:

  • قیمت ثابت (مثلا 2 میلیون تومان)
  • بارگزاری در سامانه مالیاتی رایگان

8. با تبلیغات Google Ads، پاسخ به تبلیغات تان را تا 400% افزایش دهید.

تکرار و پیگیری کلیدهای موفقیت در بازاریابی مالیاتی هستند! تکرار نه تنها نظر مشتریان را جلب می کند، بلکه خدمات مالیاتی شما را در ذهن مشتریان ثبت می کند، تا هنگامیکه آماده دریافت کمک از کسی بودند، اولین نفر شما به ذهن آنها بیایید. تکرار همچنین احساس آشنا بودن و اعتبار به همراه دارد. فرستادن چندین کارت پستال به مشتریان تان به آنها می گوید که شما به این زودی ها جایی نمی روید. 13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریان از بازپرداخت مالیاتی تان بیشتر کسب کنید! 30% تخفیف برای هر آماده سازی مالیات بر درآمدی   علاوه بر ارسال چندین کار پستال، مطالعات نشان می دهد که هدف گیری دوباره مشتریان خود بصورت آنلاین، نتایج فوق العاده ای دارد:

  • تبلیغات Google Ads می تواند پاسخ به تبلیغات را 400% بهبود ببخشد
  • بازدیدکنندگان از وبسایت که تبلیغات هدفگذاری مجدد به آن ها نشان داده شده است، با احتمال 70% بیشتر راغب به تبدیل هستند.

بعلاوه، اگر تبلیغات فیس بوکی و حتی اینستاگرامی را به تبلیغات Google اضافه کنید، و بطور ثابت کارت پستال های مالیات بردرآمد را ارسال کنید، احتمالا هرجایی که مشتری وقتش را می گذراند، کار شما دیده می شود.

  • برروی صدها (و هزاران) سایت اینترنتی آنلاین در شبکه Google
  • روی Facebook که 79% آمریکایی ها مشغول لایک کردن هستند
  • و روی Instagram، بخصوص برروی اپلیکیشن موبایل.. (گوشی هوشمند) ما این را برنامه بازاریابی آفلاین-آنلاین، و چند کاناله کسب وکار کوچک در هرجا می نامیم و به این شیوه کار میکند:
  • یک کد ساده به وبسایت تان اضافه می شود تا بازدیدکنندگان تان را کوکی کند.
  • مشتریان کارت پستال های یادآوری وقت ملاقات مالیاتی را بصورت ایمیلی دریافت می کنند.
  • آن ها مشتاق شنیدن پیشنهاد خاص شما هستند، پس وبسایت تان را چک می کنند تا شما را ارزیابی کنند.
  • آن ها آماده وقت ملاقات نیستند، پس بدون هیچ اقدامی سایت شما را ترک می کنند.
  • آن ها تبلیغات شما را در وبسایت های دیگر در سرتاسر اینترنت می بینند، که به آن ها یادآور می شود که آن ها از کار شما خوششان آمده بود.
  • سپس، تبلیغات شما را در فیس بوک مشاهده می کنند.

کسب وکار کوچک در هرجا کارت پستال های یادآوری دوستانه شما را به یک استراتژی هدف گیری لیزری دیجیتال تبدیل می کند، و این چیزی است که شما نیاز به مدیریت آن ندارید. فقط چند تومان برای هر کلیک اضافی باید پرداخت تا کسب وکار کوچک شما در هرجا دیده شود …

9. سرچ های گوگل را به وبسایت خود بفرستید و پرونده داران مالیاتی را که نیاز به کمک دارند گیر بیندازید.

پرداخت بر هر کلیک (PPC)، هنگامی است که تبلیغ اسپانسر شده ای را با گوگل راه می اندازید و هرزمان کسی بر روی تبلیغات شما کلیک کند، باید مبلغی بپردازید. در صنعتی رقابتی همچون پرونده های مالیاتی، ساخت یک پویش PPC مقرون به صرفه می تواند اقدامی گران باشد. اینجا چندتا از قیمت های مزایده ای مربوط به کلمات کلیدی مالیاتی آورده شده است:

کلمه کلیدی (با مرتبط بودن آن) متوسط سرچ های ماهانه رقابت قیمت مزایده ای
خدمات اظهارنامه مالیاتی 18000 بالا 9.91$
خدمات مالیاتی رایگان 9900 بالا 8.31$
مکان های مالیاتی نزدیک من 2400 متوسط 6.05$
خدمات مالیاتی نزدیک من 1900 بالا 7.57$
تهیه اظهارنامه مالیاتی نزدیک من 880 بالا 5.20$
خدمت مالیاتی نزدیک من 1600 متوسط 6.46$
دفتر مالیاتی نزدیک من 880 متوسط 7.40$
مالیات نزدیک من 590 متوسط 6.44$

کلید موفقیت در پرداخت به ازای هر کلیک هنگام تبلیغات مالیاتی، نشان دادن تبلیغات خود به مشتریان درخور است و جلوگیری از کلیک های به هدر رفته. یک راه برای این کار، شامل کردن کلمات کلیدی منفی در مزایده تان است. برای مثال: شخصی برای «تهیه اظهارنامه مالیاتی رایگان» سرچ می کند که مشتری درخوری نیست، چراکه میخواهند کار مالیاتی خود را رایگان انجام دهند. اگر کلمه منفی «رایگان» را در مزایده خود قرار دهید، تبلیغ شما در سرچ هایی که این واژه را شامل می شوند قرار نمی گیرد. همچنین، افرادی که برای «نرم افزار مالیاتی» سرچ می کنند نیز مشتریان خوبی نیستند، چراکه خودشان به دنبال فرستادن اظهارنامه مالیاتی خود هستند. کسانی که «ردیابی بازپرداخت مالیاتی» را نیز سرچ می کنند، قبلا کار مالیاتی را انجام داده اند، پس مشتریان خوبی نیستند. دارید متوجه می شوید که منظور ما از اینها چیست. شما می توانید بسیاری از کلمات منفی دیگری نیز اضافه کنید، خلاق باشید! درحالیکه پویش PPC شما پیشرفت می کند، شما می توانید کلمات منفی بیشتر و بیشتری اضافه کنید، که خرجش صفر تومان است. اما در آن سو، کلیک های بدردنخور برای شما هزینه بر هستند! با متغیرهای بیشمار و مانیتورینگ ثابت که لازم برای نگه داشتن یک پویش پرسود است، شاید به صرفه باشد تا یک متخصص PPC برای خودتان استخدام کنید. 13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریان

10. وبسایت خود را برای سرچ محلی بهینه سازی (SEO) کنید، این کار رایگان است!

مشتریان تان به دنبال شما یا شخصی، محلی که خدمات مالیاتی را بصورت آنلاین انجام می دهند می گردند و Google که موتور شماره 1 جستجو در دنیاست. می بایست کسب و کارتان را روی Google برای سرچ های محلی به نمایش در آورید! براساس جستجوی اخیر گوگل، افرادی که جستجوهای محلی می کنند آماده برای اقدامات زیر هستند:

  • 50% متقاضیان که برروی گوشی هوشمندشان جستجوی محلی کرده اند، درطول یک روز به مغازه مورد نظرشان سر زده اند.
  • 34% افرادی که برروی کامپیوتر یا تبلت خود جستجو کرده اند نیز همین کار را انجام داده اند.

به همین دلیل است که باید این کارِ رایگان را انجام دهید. تمامی موتورهای جستجوگر اصلی خدمات جستجوی خود را رایگان ارائه می دهند، اما همیشه صفحات ثبت نام سایت خود را به آسانی در اختیار نمی گذارند. نکته: هرچه اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت خود وارد کنید، برای موتورهای جستجو بهتر است!

11. با پویش ایمیل قطره ای 50% مشتریان بیشتری ببندید.

بازاریابی هوشمند ایمیلی یکی از مؤثرترین راه ها برای ارتباط گیری با مشتریان و خریداران تان است، که 50% فروش بیشتر برای کسب و کارهایی که به اندازه کافی برای انجام این کار آماده هستند به همراه دارد. راه اندازی یک پویش ایمیل قطره ای آسان است، که پیغام شما را در جلوی افرادی که به کسب و کار شما سر زده اند، اما در لحظه اول نزدیک نشدند، قرار می دهد. یک پویش ایمیل قطره ای، اگر با آن آشنایی ندارید، تنها یک سری پیام است که در برنامه زمانی از قبل مقرر شده طبق سفارشی از قبل مقرر شده ارسال می شوند. برای مثال:

  • کسی به لیست ایمیلی شما اضافه می شود و درهمان لحظه ایمیل شماره 1 را دریافت می کند.
  • چند روز بعد، ایمیل شماره 2 را دریافت می کند.
  • یک هفته بعد از ثبت نام، ایمیل شماره 3 را می گیرند.
  • و به همین ترتیب!

به نظر کار زیادی می رسد، مگرنه؟ نه! شرکت هایی مثل MailChimp و سایر نرم افزار های بازاریابی ایمیلی رایگان یا بی نهایت ارزان، میتوانند این فرآیند را، به محض آن که شما اثری پیدا کنید، آن شخص ایمیل های وسوسه انگیزی دریافت کند، برایتان اتوماتیک کنند، و شما دیگر نیاز نیست به چیزی فکر کنید. اگرچه متن ایمیل را باید خودتان بنویسید! چند نکته:

  • ایمیل ها را کوتاه نگه دارید، وگرنه هیچکس آن ها را نمیخواند.
  • از اسم آن ها در خط عنوان استفاده کنید تا احتمال باز شدن را 26% افزایش دهید
  • ایمیل را با سوالی آن ها متقاعد به پاسخ دادنش می شوند پایان دهید (مثلا: «آیا برای سردرآوردن از کسری تان نیاز به کمک دارید؟»

شما همچنین می توانید یک شرکت برای نوشتن و ارسال پویش ایمیلی خود استخدام کنید! اما صبر کنید، شما چطور آن آدرس های ایمیلی را در ابتدا داشته باشید؟؟ مثل این:

  1. یک صفحه فرود اختصاصی برای بازدید مشتریان تان ایجاد کنید که پیام روی تبلیغات تان را در بر دارد.
  2. یک فرم دریافت اطلاعات ازافراد روی همان صفحه فرود درنظر بگیرید که در ازای دریافت این اطلاعات چیزی ارزشمند به مشتریان ارائه دهد، 10% تخفیف اضافه برای خدماتتان، و یا ماهنامه ای پر از نکات صرفه جویی در پول، به عنوان مثال، درعوض نام و ایمیل شان…

12. شروع به وبلاگ نویسی کنید تا در فصل مالیاتی تان (خرداد و تیر ماه) 13 برابر بازگشت سرمایه بهتری داشته باشید.

پلترفمی مثل WordPress بسیار ساده است و می تواند بستری برای وبسایت تان شود. با شروع یک وبلاگ در امروز، ممکن است در این فصل مالیاتی کمکی به شما نکند، اما زمانیکه فصل بعدی مالیاتی می آید، خودتان را به عنوان منبعی پردانش ساخته اید که مطالب و کلمات کلیدی زیادی در گوگل برای پیدا کردن دارد، و این یعنی مشتریان بیشتری وبسایت شما را توسط موتورهای جستجوگر پیدا می کنند.

  • 55% وبلاگ نویسان کسب و کار، حداقل 5% ترافیک وبشان را از وبلاگ خود می گیرند.
  • بازاری هایی که وبلاگ را مهم می دانند 13% بیشتر بازگشت سرمایه مثبتی را می بینند.

بهترین بخش درمورد وبلاگ نویسی؟ تنها چیزی که نیاز دارد زمان شماست. یاد بگیرید که چگونه وبلاگ حرفه تان را شروع کنید.

13. با نظرات آنلاین در بخش خدمات حسابداری تان، 33% مشتریان بیشتری جذب کنید.

بیایید نگاهی دقیق تر به نتایج جستجوی گوگل بیندازیم: 13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریان کدام یکی از این لیست ها اول نظرتان را به خود جلب می کند؟ آن یکی که 5 ستاره دارد، درست است؟ این ستاره ها نه تنها به کسب و کارتان کمک می کنند تا در جستجوها بیشتر مورد توجه قرار بگیرید، بلکه بی نهایت به اعتبار شما کمک می کند. اگر تمام چیزهای دیگر مساوی باشد، من به شخصه با یک بیزینس 5 ستاره تماس میگیرم تا شرکتی ناشناخته؛ و این تصمیم من تنها نیست:

  • 88% مشتریان به نظرات آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اعتماد دارند
  • 72% مصرف کنندگان، می گویند که نظرات مثبت اعتمادشان به یک بیزنس را جلب می کند.

تصور نکنید که مشتریان صرفا بخاطر اینکه خوشحال باز می گردند، هنگام رسیدن به خانه به شما 5 ستاره می دهند. باید از آن ها بخواهید! نظرات آنلاین امروزه در بازاریابی به شدت مهم شده اند.

2 دیدگاه برای “13 گام ساده بازاریابی امور مالیاتی و حسابداری مشتریان

    • profile avatar
      نگار محمدلی (پشتیبان سایت) گفته:

      سلام وقت بخیر
      ممنون از شما بابت وقتی که اختصاص دادین
      با آرزوی سلامتی برای شما بزرگوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *