راهنمای ارسال الکترونیکی صورت معاملات مودیان مالیاتی

صورت معاملات مودیان مالیاتی

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، طرح جامع مالیاتی به‌عنوان طرح تحول همه‌جانبه نظام مالیاتی کشور که باهدف عدالت محوری و مودی مداری در حال اجرایی شدن است تاکنون دستاوردهای بسیاری داشته که ایجاد بانک اطلاعات مودیان و توسعه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور ازجمله آن‌ها است. ارائه خدمات مطلوب مالیاتی به نحوی که مودیان محترم بدون ترک منزل یا محل کسب‌وکار خود و در کمترین زمان ممکن بتوانند تکالیف قانونی خود را از طریق پورتال اینترنتی و یا بااستفاده از خدمات پیشخوان‌های دولت و بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی به انجام برسانند، همواره جزو اهداف نظام مالیاتی بود که هم‌اکنون بخش‌های عمده‌ای از آن محقق شده است و مودیان محترم در رابطه با ثبت‌نام و تشکیل پرونده، ارائه اظهارنامه در منابع مالیاتی مختلف، پرداخت مالیات، ارائه صورت معاملات فصلی، ارائه فهرست‌های مالیات حقوق و … از این خدمت برخوردار هستند. آگاهی از خدمات الکترونیکی مالیاتی و همچنین نحوه صحیح استفاده از آن‌ها سبب تسریع و تسهیل امور مالیاتی مودیان می‌شود. به همین منظور از این پس در مجموعه دانستنی‌های مالیاتی، راهنمای استفاده از کلیه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور و نکاتی که مودیان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند، در اختیار مودیان محترم مالیاتی قرار خواهد گرفت. در این قسمت از مجموعه دانستنی های مالیاتی در خصوص «نحوه استفاده ازسامانه بر خط (آنلاین) ارسال صورت معاملات مودیان مالیاتی مربوط به سال 1396» توضیح خواهیم داد. راه‌اندازی سامانه ارسال الکترونیکی صورت معاملات امری است که به وسیله آن و به موازات فناوری روز و در جهت تحقق اهداف نظام مالیاتی می‌توان گام های مثبت بی شماری برداشت. از جمله مزایای ارزنده ارسال الکترونیکی صورت معاملات می توان به موارد زیر اشاره کرد: کاهش زمان انجام امور اداری و عدم اتلاف وقت به علت رفت و آمدهای مکرر به حوزه های مربوطه، کاهش حجم ترافیک در شهر و در نتیجه کمک به کاهش آلودگی هوا، مبادرت به ارسال فهرست صورتحساب ها در هر ساعت از شبانه روز، افزایش دقت، سرعت و در نتیجه پایین آمدن بسیار زیاد اشتباهات احتمالی و در نتیجه بالا رفتن ضریب اطمینان در امور ثبت شده در سامانه. بدون شک اجرای طرح سامانه‌ الکترونیکی، اول به نفع صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی می‌باشد. در گذشته این روند به صورت مراجعه حضوری و با صرف وقت و اتلاف هزینه و انرژی بود و می‌بایست چندین ساعت کار خود را تعطیل کرده و با مدارک و اسناد و فاکتورهای مربوطه به اداره امور مالیاتی مربوطه مراجعه می‌ شد ولی اکنون با ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی از طریق سامانه مالیاتی انجام کلیه امور بدون نیاز به مراجعه به واحدهای مالیاتی صورت می‌پذیرد. سازمان امور مالیاتی کشور، در راستای اجرای سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه خدمات الکترونیکی، با پیاده سازی طرح جامع مالیاتی و شفافیتی که ارسال صورت معاملات فصلی در مبادلات اقتصادی به همراه دارد بستر مناسبی را برای رعایت عدالت و رشد و شکوفایی اقتصاد کشور فراهم آورده است.
در ادامه این نوشتار درخصوص نحوه استفاده ازسامانه بر خط (آنلاین) ارسال صورت معاملات مودیان مالیاتی توضیح خواهیم‌داد.

دانلود راهنمای ارسال الکترونیکی صورت معاملات مودیان مالیاتی

 

منبع: http://www.intamedia.ir

اطلاعات بیشتر…… کانال تلگرام

برای دیدن مطالب بیشتر از قوانین مالیاتی به کانال تلگرام بپیوندید.

&nbsp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *