مشاوره مالیاتی تلفنی/حضوری

مشاوره مالیاتی تلفنی/حضوری آن هم با پاسخگویی متخصصان این حوزه از موارد بسیار نادر می باشد البته که دستیابی به مشاوران زبده و با تجربه در حوزه مالیاتی با توجه به نو ظهور بودن این مقوله در زندگی ایرانیان و اصلاحات بسیار مهم آن در تیر سال ۱۳۹۴ منجر به این امر گردیده است تا بسیاری از مؤدیان مالیاتی نسبت به تکالیف مالیاتی خود دچار سردرگمی گردند.

این امر مستلزم ارتقاء دانش و پاسخ های دقیق و مستدل به سؤالات می باشد.

در این خصوص آقای مالیات این امکان را فراهم آورده است تا با مشاوره مالیاتی تلفنی به سؤالات شما مستندترین و مستدل ترین شکل پاسخ را ارائه نمایید.

فرشید رستگار وکیل و مشاور مالیاتی و تیم مشاوران آقای مالیات آماده پاسخگویی به سؤالات مالیاتی شما هستند.

پاسـخ بـه ســؤالات شــما در برنـامه از من بپــرس

همچنین شما می توانید سوالات مالیاتی خود را در قسمت از من بپرس نیز وارد کنید تا به صورت ویدیویی و به تفصیل به آن پاسخ داده شود و از امکان مشاوره مالیاتی رایگان برخوردار شوید.

 

نیاز به مشاوره دارید؟ برای ارتباط با آقای مالیات و دریافت مشاوره تماس بگیرید.


[/row]

78 دیدگاه برای “مشاوره مالیاتی تلفنی

  1. شیرزاد بهرامی گفته:

    سلام خسته نباشید
    من مغازه ای کوچک وجز فروش با پروانه کسب عطارو سقط فروش هستم در محل هاشم اباد م۱۵درکوچه ای که ۴تامغازه و یک تعاونی بزرگ
    به فاصله ۲۰متربا هم موجود است مالیات ناعادلا نه من (عملکرد)
    سال ۹۴ شده بود ۴/۳۰۰م تومان علت با کد ملی من فاکتور ی غیر واقعی از شرکت بهروزکه خریدی نشده بودبه مبلغ ۲۴۰ م تومان صادر شده بود اعتراض زدم نه دعوت شدم ونه جوابی به من دادن حالا بدون تسویه قطی؛– مالیات ۹۵ امده ۵/۸۸م تومان هر سال هم سر وقت اظهار نامه مربوطه و علی الحساب را هم پرداخت می کنم حالا نمیدانم مالیات امسال(۹۶)رابا توجه به قطعی نبودن سالهای قبل وجواب درستی ندادن حوزه مالیاتی وچگونگی اظهار نامه را تنظیم کنم لطفا مرا راهنمایی کنید تک تک

    با سپاس بی نهایت

    ۸
    ۱
    • فرشید رستگار گفته:

      سلام و عرض ادب
      پرونده شما نیاز به مشاوره حضوری داره
      لطفاً با این شماره تماس گرفته و تعیین وقت مشاوره رو درخواست نمایید:
      ۰۲۱۶۶۴۹۰۷۶۳

      ۱
      ۴
    • فرشید رستگار گفته:

      سلام و عرض ادب
      در ارتباط با این سوال، نظرات مختلفی وجود داره و حوزه های مالیاتی سلیقه ای برخورد میکنند ولی نظر شخص بنده این هست که : ماده ۸۶ ق.م.م سه قسمت کلی دارد؛ خود ماده، تبصره ۱ و تبصره ۲ که این مورد از مصادیق هیچ کدام از این حالات نبوده و نمیتوان ۱۰% را اخذ نمود ولی با این حال پیشنهاد می شود که بصورت کتبی از دفتر فنی سازمان امور مالیاتی کشور استعلام نمایید.
      با تشکر
      آقای مالیات

      ۱
      ۱
  2. محمد گفته:

    با سلام
    من از سال ۹۴/۲/۳۱ لغایت ۹۵/۸/۳۰ در یک شرکت لبنیاتی مشغول به کار بودم با حقوق قانون کار ،روال کار هم اینجور بود که لبنیات بار ماشین میکردن و ما میبردیم پخش میکردیم و پول و مانده جنس رو عیناا تحویل شرکت میدادیم بعد از اتمام قرار داد از اون شرکت خارج شدیم و در شرکت دیگری مشغول به کار شدیم!الان بعد از گذشت دو سال از دارایی زنگ زدن رفتم میگن که برای سال ۹۴/۹۵ برای شما ۲۰میلیون دارایی اومده که باید بدین!!یا ببرید شرکت پرداخت کنه چون جنسایی که برای پخش بردین به اسم شما رد کرده و شما خریدار به حساب اومدین!!شرکت هم رفتم گفتن برو شکایت کن به ما ربطی نداره و این حرفا!!آیا راهی هست که این مالیات برگرده به حساب خود شرکت؟من کارگرم و طبق قانون کار برای این شرکت کار کردم

    ۱۵
  3. Arash گفته:

    سلام
    بنده مفاصاحساب دارایی را برای ملک اداریمون گرفتیم دو ماه پیش ولی معامله با شخصی که اسمش بعنوان خریدار بود نکردیم و الان با شخص دیگری قصد معامله داریم.و گواهی دفترخانه جهت تغییر اسم در مفاصاحساب دارایی را گرفتم ولی دارایی از من دو تا ۵ م جهت مالیات سرقفلی میخاد.نظر شما را میخاستم.

    ممنون

  4. محسن گفته:

    سلام من یک شرکت مسولیت محدوددارم وبصورت پیمانکاری کارمیکنم وهیچ رتبه ای ندارم دارمدم هم زیر۱۰۰ میلیون با این اوصاف مشمول کدام دوره ارزش افزوده میباشم با تشکر

    ۲
    ۱
      • علی گفته:

        سلام خسته نباشید من سال ۹۰ مغازه ای رو اجاره کردم به مبلغ ماهیانه ۱۰۰ هزارتومن برای خدمات کامپیوتری که ویندوز عوض میکردم مغازه رو تحویل دادم سال ۹۴ که نه اظهار نامه ای پر کرده بودیم نه جواز کسب داشتم نه پرونده واسه مالیات تشکیل داده بودم موقع تحویل مغازه صاحب ملک پول پیش منو به اضافه دوتا ویترین و کولر منو گروگان برداشت گفت بخاطر مالیات دیگه بمن نداد حالا بعد از چهار سال مالک دوباره بمن میگه بیار مالیات بده وگرنه شکایت میکنم . میشه راهنماییم کنید

  5. رضا کیا گفته:

    سلام و وقت بخیر آیا فعالیت اینترنتی به طوریکه محل کسب و کار مسکونی باشه و همجنین کاملا غیر صنفی باشه و محصولات هم دیحیتالی باشه آیا مشمول مالیات می شود ؟

    ۱
    ۱
  6. گوران گفته:

    سلام
    من آموزشگاه زبان دارم یکجا نوشته بود مالیات آموزشگاهها ۱۸ درصد هست ۱۸ در صد یعنی چی یعنی از کل دریافتی ۱۸ درصد مالیات باید بدهیم یا ۱۸ در صد دریافتی مشمول مالیات می شود نمی دانم لطفا راهنمایی بفرمایید ۰۹۱۱۹۵۳۴۲۰۰

  7. احمد منزوی گفته:

    سلام .من یه مغازه مانتو فروشی توی پاساژ دارم از سال ۹۲ دارم مالیات میدم اون موقع بازار خوب بود برام مالیات زیاد بریدن الان بازار خیلی خراب شده جوری که دوتا از همسایه هام که کارشون مثل منه چون جواز کسب شون رو چند سال بعد از من گرفتن معاف از مالیاتن دو ساله معافا .اظهار نامه رو چجوری تنظیم کنم بهم تخفیف بدن

  8. امین خردمند گفته:

    با سلام ودرود
    بنده یک فروشگاه سیسمونی کودک که ساله دارم و مالیات مشاغل خود را پرداخت می کنم (که نیازی به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیست). مدتی (حدود یک سال ) در این فروشگاه سایت فروشگاه اینترنتی زدم ام (نماد اعتماد را بر اساس پروانه کسب فروشگاه گرفته ام )و برخی از کالا ها رو در فروشگاه اینترنتی می فروشم.
    سوال بنده این است که برای فروشگاه اینترنتی حساب مالیاتی جدا گانه باز کنم . برای شغل بنده در فروش اینترنتی ارزش افزوده نیاز است (اکثر کالاهای فروش شده ایرانی هستند و من از پخش می گیرم )
    ممنونم از پاسخگویی شما

    ۱
  9. افرا گفته:

    سلام وقت بخیر ما یه شرکت تولیدی در زمینه محصولات پلیمری هستیم که هر ساله اظهارنامه ارسال کرده و دارایی رو پرداخت میکنیم ولی امسال با توجه به بازار کساد داخلی تصمیم بر این گرفته شده که کل محصولات تولیدی را صادر کنیم و مشتری هم پیدا کردیم فقط سوال من اینه که ایا صادرات ما شامل معافیت مالیاتی میشه یه نه و محصول ما هم مواد جهت تولید نایلون هستش و اینکه باید ارزش افزوده اون هم پرداخت بشه و یا معافیت داره ؟؟

  10. ثقفی گفته:

    با سلام. دندانپزشک نیستم ولی با تجربه ای که در مدیریت درمانگاه ها داشتم با کمک یکی از دوستان غیر پزشک مطب دندانپزشکی بصورت شراکتی از تاریخ ۹۷/۳/۱ راه اندازی کردیم.با توجه به وضعیت بد اقتصادی مردم و عدم مراجعه ،میخواهم مطب را تا آخر اسفند۹۷تعطیل کنم.چون مطب اجاره ای می باشد برای تسویه حساب مالیات و ارائه به مالک چکار باید کرد ؟ با تشکر

    ۱
  11. مائده بهادران گفته:

    با سلام. در یک شرکت فنی و مهندسی، دریافت خدمات آموزشی نرم افزاری و نیز اجاره مکان جزو هزینه ها به حساب می آید و در دفاتر ثبت می شود؟ در صورتیکه در سال اول کاری شرکت (دانش بنیان است) میزان هزینه ها بیشتر از دریافت شرکتی باشد، شرکت از نظر اداره دارایی ضررده محسوب می شود؟

  12. رضا ظاهری گفته:

    سلام استاد
    من چاپخانه دار هستم ودر خرمشهر هستم. و چون از طرف اتحادیه وامور مالیاتی هیچ گونه آموزشی ملنی بر پر کرون اظهار نامه مالیاتی به صنف ما ندادن . و پایان هر سال مبلغی ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان برای ما مینوشتن وچون مبلغ کمی بود در دو یا سه مرحله پرداخت میکردیم وحال آنها آمدن ارزش افزوده سالهای ۸۲ تا ۹۲ را بر مبنای آن محاسبه کردن که جمعا ۶۰ میلیون تومان هست وکلی اعتراض زدیم و بیشترین فاکتوری که از ما برای آن اداره آمده جمعا ۲۰۰ هزار تومان است وهرچه می گویم که بقیه مبالغ که نوشتید از کجا آمده ومن همچنین درآمدی نداشتم وندارم که حاظر به جوابگویی نیستن وحرف خودشان را میزنند ومیگویند عملکرد وعملکردمن جمعا همین چند فاکتور است وتا بحال هم از کسی ارزش افزوده نگرفتیم . لطفا یه وقت بمن بدید ومن را از چنگال این آقایان زور گو رها کنید ممنون میشم . ظاهری هستم خرمشهر

  13. سجاد گفته:

    با عرض سلام و احترام.
    شرکت ما در ۹۷/۱۱/۰۱ تاسیس شد که قرار بر این شد شروع فعالیت از امسال ۹۸/۰۱/۰۱ باشد.
    صاحبان شرکت قبلا به صورت حقوقی واردات انجام و فروش داشته اند ، که از واردات ایشان موجودی مواد و کالایی مانده است که قابل ملاحضه است.
    الان من کالایی که شخص صاحبان شرکت داشته اند رو باید در کالای اول دوره شرکت ثبت کنم؟؟
    سوال ۲ : با توجه به اینکه ترخیص کار ، کالاهای شرکت رو انجام میدهد و مالیات پرداخت میکند ، در معاملات و ارزش افزوده چگونه باید ثبت شود ؟ مالیاتی که پرداخت میکنیم چه میشود؟

  14. علی صادقی گفته:

    سلام و عرض ادب
    من یک شرکت مسولیت محدود دارم که یک فاکتور فروش کالا (سوییچ شبکه) رد کردم با کد اقتصادی شرکت. میزان ۹ درصد مالیات ارزش افزوده گرفتم. آیا مالیات دیگری شامل من میشود؟

  15. محمد گفته:

    با سلام
    بنده مالک یک مغازه تجاری می باشم و برگ تشخیص مالیات مستغلات به بنده ابلاغ شده ولی متاسفانه نسبت به ان در فرضت مقرر ۳۰ روزه اعتراض نکرده ام و مبلغ اجاره سالیانه که در در برگ تشخیص بر اساس دفترچه معاملاتی قید شده است بیش از مبلغ اجاره دریافتی سالیانه بنده است و بنده هم اجاره خط بنگاه را در دست دارم شیوه اعتراض به مبلغ تشخیص چگونه است و چقدر زمان می برد؟

  16. رضوی گفته:

    سلام و عرض ادب
    من در سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۵ در مغازه ای به عنوان فروشنده مشغول به کار شدم و تمام وقت من مغازه را اداره میکردم چون صاحب مغازه در دبی اقامت داشتند و در طول این چند سال هیچ کارمند اداره مالیاتی به اینجانب مراجعه یا برگه تشخیص مالیاتی به اینجانب نداده اند و اکنون در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ پنج برگه تشخیص مالیاتی به درب منزل اینجانب آورده اند که باید مالیات پنج سال را پرداخت کنم من رفتم اداره مالیات پیگیری کردم و گفتم که من فقط یک فروشنده بودم و نه اجاره نامه مغازه نه جواز کسب اصلا بنام من نیست و من اسم و فامیل صاحب اصلی را بهشون دادم ولی گفتند که باید کد ملی و کل مشخصات آن فرد را به ما بدهید وگرنه قابل قبول نیست و با پیگیری فراوان که کردم مشخص شد که آن صاحب اصلی مغازه رفته امریکا و اقامت آنجا را گرفته و بنده هیچ گونه شماره تماسی از ایشان نتونستم پیدا کنم و قردادی که بین ما هم بود متاسفانه همون سال پایان کاری پاره کردم لطفا رهنمایی فرمایید که باید چکار کنم
    با احترام و بهترین ها برای شما

  17. رضا گفته:

    سلام خسته نباشید
    به تازگی اقدام به راه اندازی سایتی برای ثبت نام آزمون های خارجی کرده ام، کارمزد دریافتی در حدود ۲ و نیم تا ۳ درصد بوده و ثبت نام آزمون ها با ارز های خارجی میباشد؛ میخواستم بدونم به این کسب و کار چه مالیات هایی تعلق میگیره و درسته که میگن ارزش افزوده به این فعالیت ها تعلق نمیگیره؟
    با تشکر

  18. اسدی گفته:

    سلام و روز بخیر
    در کارگاهی به صورت حقیقی می باشد ۳ شریک ( پدر و دو فرزند ) مشغول به کار هستند در سال ۹۷ پدر فوت می کند
    ثبت اظهارنامه به چه صورت می باشد؟
    اداره مالیاتی گفته تا زمان فوت پدر یک اظهارنامه ۳ نفری و از زمان فوت یک اظهارنامه ۲ نفری ارائه گردد
    آیا درست است؟

  19. سالاری گفته:

    با سلام و عرض ادب و احترام
    حسابدار شرکت تولیدی هستم که در سال اول فعالیت دفاتر نداشته و بعد از ۸ ماه در پایان سال اول دفاتر پلمپ شده و هیچگونه درآمدی نداشته ایم و فقط در اظهارنامه ۷۰میلیون هزینه رد شده است آیا باز هم در صورت علی الراس شدن مالیاتی برایمان تعلق میگیرد؟؟

  20. مهدی رضایی گفته:

    سلام و عرض ادب
    دو سال پیش دفتری را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی راه اندازی کردم. متاسفانه پس از یک سال و نیم تلاش و هزینه کردن با شکست مواجه شد.
    دو بار اظهار نامه ارائه کردم و درآمد را در هر دو مورد صفر بیان کردم.
    الان که دفتر تعطیل شده، از دارایی با من تماس گرفته اند و می گویند باید اسناد و مدارک دال بر درآمد صفر ارائه بدهی.
    متاسفانه هیچ مدرکی که ثابت کند کسب و کار من زیان ده بوده و اصلا فروشی اتفاق نیافتاده است ندارم.
    می خواستم نظر جنابعالی را در این خصوص جویا شوم.
    با تشکر فراوان از محبت شما

  21. fa.me گفته:

    سلام
    یکی از دوستان بنده که مقیم کشور کانادا هستند یک سایت فروش لوازم آرایشی راه اندازی کردند که با سفارش مشتری محصولات مورد نظر رو از کانادا به ایران میفرسته… قابل به ذکر است که این سایت دارای درگاه پرداخت اینترنتی می باشد و چون ایشون در ایران آدرس و شماره ی تماسی نداشتند از شماره تماس و آدرس بنده برای ثبت نام درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کرده اند… حالا سوال اینجاست آیا این نوع کسب و کار اینترنتی هم بهش مالیات تعلق میگیره؟ و از اونجایی که ایشون اصلا ساکن ایران نیستند اگر این مالیات رو پرداخت نکنند چه عواقبی رو به همراه داره؟

  22. مونا گفته:

    سلام ما شرکت کارگزاری بیمه هستیم ( ثالث و عمر و حوادث و ….) و خرداد ۹۷ شرکت رو خریداری کردیم کد اقتصادی و شماره ثبت داریم و گواهی ارزش افزوده هم داریم ولی ارزش افزوده ها رو منثبت سند نکردم ولی در سایت ارزش افزوده رد میشود چون خود اون شرکت که خدمات بیمه به ما میفروشه پرداخت میکنه یعنی بعد اینکه د سایت رد میکنیم و پرداخت میکنیم بعد شرکتهای بیمه که باهاشون کار کردیم مبلغ رو واریز میکنن به حساب ما یعنی یه بده و بستون بخاطر همین من ثبت سندها رو در سیستم حسابداری نزدم

  23. سعید گفته:

    سلام من یک آپارتمان خریدم که قولنامه را برج ۴ سال ۹۷ نوشتیم ولی سند برج ۴ امسال یعنی سال ۹۸ قراره به نامم بشه رفتیم محضر یک نامه دادن برای اداره دارایی که برگه تسویه بیاریم فروشنده رفته اداره دارایی و دارایی مبلغ ۵ میلیون تومان از فروشنده بابت سالهای ۹۴ تا ۹۸ گرفته حالا فروشنده سند نمیزنه میگه سال ۹۷ و ۹۸ متعلق به شماست ادعاش اینه که من از سال ۹۷ ساکن هستم میخواستم بدونم قانون چطوریه آیا باید از زمان قولنامه به بعد من بدم یا به عهده فروشنده هست؟؟

  24. r135706 گفته:

    سلام .وقت بخیر
    نحوه ثبت فاکتور فروش صادراتی زمانی که به نرخ ریال معامله شده و تفاوت بسیاری بین فاکتور تنظیم شده و اظهارنامه گمرگی وجود دارد
    ونیز نحوه ثبت آن فاکتور در گزارش مالیات ازرش افزوده و معاملات فصلی
    باتشکر

  25. عذرا گفته:

    سلام
    برای تشکیل پرونده مالیاتی شرکت. نیاز به مشورت دارم
    سوالی که دارم. شرکت من سال پیش تاسیس شده. شریک من از اتباع خارجه س. هدف از ثبت این بود که خونه ای خریداری شه و ایشون بتونن ملک رو از طریق شرکت به نام خودشون کنن.
    این ملک هنوز خریداری نشده. و خوب آدرسی که برای شرکت گذاشتم غیرواقعیه. و حالا برای تشکیل پرونده مالیاتی نوشته شده گواهی اجاره نامه یا سند مالکیت ملک به نام شرکت لازمه.
    به نظرتون چیکار کنم این قسمتشو

  26. حسین فرجامی گفته:

    سلام.
    من مغازهای ۱۵متری دارم که با چند نفر شریک هستم. تا سال ۹۶ خودم در مغازه شاغل بودم و هر سال اظهارنامه مالیات شغلی فرستاده ام. سال ۹۷مغازه را اجاره دادم حالا میخواهم اظهار نامه مالیات بر اجاره بفرستم لطفا بفرمایید برای ارسال اظهارنامه باید چه کنم؟
    ضمنا چگونه میتوانم معافیت بگیرم ؟
    تشکر

  27. کریمی بابک گفته:

    سلام سوالم مستغلاتی
    من در امد مستغلاتی رو اشتباهی زیاد وارد کردم در سال گذشته که دیر متوجه شدم. فرصت اصلاح نبوده .
    و ستا صفر اضافه وارد کردم. وارد کردن مقدار درامد رو چگونه می شود مشکل رو حل نمود ؟
    باسپاس

  28. فرزاد گفته:

    سلام. من نمایندگی یک شرکت رو پارسال گرفتم و مهر ماه قرارداد من به پایان میرسه. من توی این یک سال فقط سه ماه فعالیت داشتیم و توی این سه ماه هم هیچ درآمدی از این نمایندگی نداشتیم. حالا که میخوام قرارداد رو فسخ کنم میگن مالیات داره. من دفتر رسمی هم رفتم که گواهی بده که من درامد نداشتم از این نمایندگی و مالیات نمیخوره گفتن نمیشه. میخواستم بدونم من که اصلا در آمد نداشتم از این نمایندگی به من مالیات میخوره یا نه؟ اگر نمیخوره چطوری باید یک گواهی برای اثبات این داشته باشیم

  29. مریم گفته:

    سلام .برای لیست مالیات حقوق قسمت بیمه پرداختنی در لیست پرسنل باید مبلغ ۲۳ درصد حق کارفرما ثبت بشه یا ۳۰درصد بیمه کل؟ باتشکر

  30. محمود حیدری گفته:

    با سلام
    بنده مدیر عامل یک شرکت خصوصی هستم که تاریخ ثبت شرکت مربوط به سال ۸۳ می باشد ولی در سال ۹۸ حساب بانکی شرکت رو فعال کرده و شروع به کار کردم. در ضمن شرکت ثبت نام ارزش افزوده نیز شده، سوال من این هستش که در سال ۹۸ در یکی از پتروشیمی ها دوتا کار فاکتوری (فاکتور فروش کالا و خدمات) انجام دادم که جمع مبلغ هر دو فاکتور ۹۹ میلیون و خورده ای شد، مالیات بر ارزش افزوده هم به عهده پتروشیمی است ، آیا به خاطر اینکه مبلغ فاکتور توسط پتروشیمی به حساب شرکت من واریز شد مالیات دیگری هم به این کارها تعلق میگیرد که باید من یا شرکت خودم بپردازیم؟ (غیر از مالیات بر ارزش افزوده که مطابق اشاره به آن در قرارداد و مطابق قانون بر عهده کارفرما یا خریدار می باشد که در این مورد پتروشیمی است)

  31. روح الله حمیدی گفته:

    سلام .بنده در تاریخ ۱۳۹۸/۰۴/۰۱ از یک ارگان دولتی ۵۵۰۰۰ اسناد اخزا دریافت کرده ام ک بیست درصد آن جهت جبران قدرت خرید بوده و در واقع ارزش معامله من ۴۴میلیارد ریال بوده و ارزش اسناد اخزا ۵۵ میلیارد .جگونه باید دفاتر خود این تفاوت را شناسایی و در زمان فروش زیان ناشی از فروش را شناسایی کنم که در هنگام رسیدگی دفاتر درآمد شناسایی نشود و زیان رد نشود

  32. علیرضا گفته:

    سلام خسته نباشید
    بنده یک شرکت نگهداری وبسته بندی محصولات کشاورزی دارم و قسمتی از محصولات از نخیلات خود وشرکا است سوال من این است ایا تمامی شرکت های فعال در حوزه کشاورزی مطابق با ماده ۸۱ قانون مالیات های مستقیم که درآمد حاصل از فعالیت آنها از طرق کشاورزی مانند خود کشاورزی ، باغات و باغستان ها و … از پرداخت مالیات معاف می باشند نیست؟
    اگه محبت کنید بنده رو راهنمایی کنید؟

  33. سهیل گفته:

    با سلام . من در یک استارت آپ ثبت نشده ( شرکت نشده ) فعالیت داشته ام و البته جدا شده ام . سال گذشته برای این تیم دو فاکتور حدود ۲ میلیون تومان با امضای کد ملی و مهر غیررسمی ( جنبه برند ) ارائه کرده ام اما گزارش نشده است و به غیر آن هم فعالیتی نداشته ام . اگر در آینده نیاز شود که در کسب و کار های بعدی ثبت نام حقیقی در سامانه مالیاتی داشته باشم آیا برای من مشکل ساز است ؟ پس از ثبت نام در سامانه مالیاتی سال های گذشته فرد درصورت گردش مالی پایین بررسی می شود ؟
    با تشکر از راهنمایی شما

  34. هدي جعفري راد گفته:

    با سلام
    بنده مدیر عامل شرکت با مسوولیت محدود هستم. در نام شرکت عبارت با مسوولیت محدود وجود ندارد. برای اینکه به حالت تضامنی درنیاد ایا باید عیارت مسوولیت محدود در عنوان شرکت ذکر شود؟ اگر ذکر نشده است ایا مالیات شرکت از حساب شخصی بنده کسر خواهد شد؟ ایا می توان این عبارت را به اسم شرکت اضافه کرد؟

  35. محمد گفته:

    با سلام
    از پدر بنده منزلی به من به ارث رسیده است که دارای دو دربند مغازه است که فاقد تجاری شهرداری می باشد و در مسیر و طرح تخریب جهت تعریض معابر شهری است حال که جهت رسیدگی مالیات بر ارث مراجعه کرده ایم می گویند هر چند که از نظر شهرداری تجاری ندارد ولی چون سابقه پرونده مستغلاتی داشته است باید بر اساس نرخ تجاری سرقفلی آن ارزش گذاری شود آیا این گفته اداره دارایی صحیح است یا میتوانیم به ماده ۷۰ ق.م.م استناد کرده و خود را معاف بداریم؟

  36. مرادی گفته:

    سلام
    پدر فوت کرده است وگواهی انحصار دریافت شده ولی مالیات برارث نگرفته اند حال یکی از وراث هم فوت کرده است الا برای دریافت گواهی انحصار ایا نیاز به دریافت مالیات برارث دارد یا خیر

  37. sajjad.ajam گفته:

    با عرض سلام و خداقوت خدمت شما عزیزان
    سوال اول بنده در مورد محاسبه مالیات رهن کامل و یا رهن و اجاره با هم می باشد؟
    منظور از رهن و اجاره این است که یک مبلغی به عنوان رهن داده می شود و ماهانه نیز اجاره هم پرداخت می گردد.
    سوال دوم در مورد این است که دو فرد یه ملک مسکونی را به صورت شراکتی دارند. معافیت ۱۵۰ متری و ۲۰۰ متری که در تبصره ۱۱ ماده ۵۳ گفته شده چگونه برای اینها لحاظ می گردد. اول در نظر بگیرید دو نفر کلا همین یک ملک را دارند. دوم اگر شخص الف ملکی با متراز ۱۰۰ متر مفید در تهران به اجاره داده بود و ملکی دیگر را با شخص ب به صورت شراکتی به اجاره دادند که متراژ آن ۳۰۰ متر و ۳ دانگ از ان برای شخص الف و ملک مسکونی در تهران است. در این صورت ۱۰۰ متر اول برای شخص الف معاف است ولی ۵۰ متر از معافیت باقی می ماند این ۵۰ متر در خانه دوم که به صورت شراکتی بوده چگونه لحاظ می شود

  38. مودی گفته:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    چند سوال در مورد ارائه فاکتور رسمی و همچنین نحوه تعیین مالیات بر خرید و فروش از نظر دارایی دارم ..
    بنده قصد دارم محموله ای از متریال معدنی از شرکتی خریداری نمایم ( به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان)، شرکت فروشنده بابت دریافت ارزش افزوده از بنده فاکتور رسمی صادر می کند.
    حال از ارسال و دریافت این فاکتور رسمی به جانب بنده، آیا مالیاتی بر خرید این محموله از ناحیه اداره دارایی متوجه بنده می باشد و اگر بله به چه میزان؟
    بعد، اگر بنده این محموله را با سودی مشخص و قیمت فروش (مثلا ۴۰۰ میلیون تومان) به شخص دیگری (چه حقیقی و یا حقوقی) بفروش برسانم و با توجه با در یافت ارزش افزوده از خریدار فاکتور رسمی به جانب خریدار ارائه نمایم، مجددا چه مبلغی باید بابت مالیات به دارایی بابت این خرید و فروش پرداخت کنم؟؟
    آیا به شرکتهای خصوصی که با دریافت مبلغی مبادرت به صدور فاکتور رسمی می نمایند، اعتمادی می توان داشت و اصولا این سازکار صدور وجه قانونی دارد ؟

    در پایان از طولانی شدن سوالها عذرخواهی و از سعه صدر شما کمال را دارم.

  39. جم گفته:

    سلام.حیابدارم درسال۹۵اسم شخصی رادریک شرکت درمعاملات خرید واردنمودم .اما چون درآن حین کدملی نداشت ازخودم راواردنمودم وازیادبردم اصلاح کنم.حالا به اسمم مالیات امده چه بایدبکنم

  40. مهدی گفته:

    سلام و عرض ادب
    بنده یکی از تامین کننده های کالا در وب سایت دیجی کالا هستم الان داریم کالا ها را با ۲۰ درصد سود میفروشیم ولی نگرانی که دارم اینه بحث مالیات چی میشه خود دیجی کالا میگه که هنوز اداره مالیات در مورد فروشندگانی که در این سایت دارن کالا میفروشن اطلاعاتی از ما نخواسته ولی اگر روزی از ما اطلاعات را بخواهد ما ارائه میدیم حالا الان موندم راه قانونی این موضوع چی هستش و اصلا مالیات به ما تعلق میگیره یا خودمون باید به اداره مالیات معرفی کنیم و یا ….. بنده فروشنده حقیقی هستم اگر بنده را در این مورد و درصد مالیاتی که باید پرداخت کنم و راه حل چی هست راهنمایی کنید ممنون میشم
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *